Personvernerklæring
Tjenester som omfattes av denne personvernerklæringen
Denne personvernerklæringen gjelder for Fryd Forvaltning AS, inkludert vår nettside, portal, og tilknyttede tjenester på domenet frydforvaltning.no.
Fryd Forvaltning AS (org. nr. 933 952 096, heretter «vi» eller «oss» er behandlingsansvarlig for personopplysninger som behandles når du benytter våre tjenester. Dette inkluderer både bruksdata og informasjon du selv sender inn via skjemaer eller andre innsendingsmetoder på nettsiden vår. Se vår cookie-erklæring for detaljer om data innhentet gjennom informasjonskapsler på nettstedet.
Hvilke personopplysninger vi behandler
Når du bruker våre tjenester, behandler vi visse typer personopplysninger, særlig hvis du sender en henvendelse eller legger inn en ordre. Vanligvis behandler vi følgende typer informasjon:
- Navn / Firmanavn
- Kontaktinformasjon (f.eks. telefonnummer, e-post)
- Firma-/fakturaadresse
- Opplysninger om kundeforholdet
- Dine preferanser, varsler og kommunikasjonsinnstillinger
- Din kommunikasjon med oss
- Annen informasjon du eventuelt oppgir
For generell bruk av nettstedet vårt behandler vi anonyme data som ikke kan knyttes direkte til deg, med mindre du legger igjen spesifikk informasjon.
Hvorfor vi behandler informasjonen din
Vi behandler personopplysninger for å:
- Håndtere og svare på henvendelser, forespørsler, og/eller bestillinger du sender. Det rettslige grunnlaget for dette er GDPR artikkel 6(b) (nødvendig for å oppfylle en avtale).
- Med ditt samtykke kan vi også behandle data for ytterligere formål.
Vi kan også beholde opplysninger til formål som er forenelige med det opprinnelige formålet, slik som bokføringsformål, håndtering av krav og tvister, og i forbindelse med eventuelle forretningsoverdragelser.
Hvor lenge lagrer vi opplysningene?
Vi lagrer personopplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle formålene de er samlet inn for. Våre kriterier for oppbevaring inkluderer:
- Varighet av kundeforhold: Vanligvis lagrer vi data så lenge ditt kundeforhold vedvarer, og kontakt- og kundeforholdsopplysninger i inntil fem år etter dette.
- Lovpålagte lagringskrav: Transaksjonsdata og dokumentasjon oppbevares i henhold til bokføringsloven.
Anonymiserte data kan beholdes på ubestemt tid, da de ikke lenger regnes som personopplysninger.
Du kan når som helst be oss om å slette dine personopplysninger ved å kontakte kundesenteret vårt eller bruke slettingsfunksjoner i den aktuelle tjenesten.
Deling av informasjon med tredjeparter
Vi deler ikke dine data med eksterne tredjeparter, med mindre det er nødvendig for at våre betrodde tjenesteleverandører kan utføre spesifikke tjenester på våre vegne.
Ved behov har vi databehandleravtaler med disse leverandørene for å sikre forsvarlig behandling av personopplysninger. For interne formål, som analyse, rapportering og kundeadministrasjon, kan data også deles innenfor konsernet.
Dine rettigheter
Under GDPR har du flere rettigheter knyttet til dine data. Ta kontakt med oss for å utøve følgende rettigheter:
- Innsyn: Du har rett til å be om innsyn i personopplysningene vi har om deg.
- Rettelse eller sletting: Du kan be om rettelse av feilaktige opplysninger og/eller sletting av personopplysninger.
- Begrensning: Du kan be oss om å begrense behandlingen av dine opplysninger, for eksempel hvis du mener vi behandler dem ulovlig og ønsker å unngå sletting.
- Dataportabilitet: For data behandlet med grunnlag i samtykke eller avtale, kan du be om en kopi i maskinlesbart format.
- Protest: Du kan protestere mot vår behandling av dine data på grunn av spesielle forhold, inkludert å motsette deg markedsføring.
Hvis du mener vi ikke har ivaretatt dine rettigheter, kan du klage til Datatilsynet. Vi setter pris på om du kontakter oss først, slik at vi kan avklare eventuelle misforståelser.
Endringer i denne personvernerklæringen
Vi kan oppdatere personvernerklæringen ved behov. Siste versjon vil alltid være tilgjengelig på vår nettside.
Kontaktinformasjon
Ved spørsmål, ta kontakt med oss på post@frydforvaltning.no